LTAktualumas. Konkurencijos ir konkurentų prisotintoje rinkoje, buvo daug svarstoma, kaip pristatyti talismano, kuris yra animacinio filmo veikėjas, ypatybes bei sąvoką. Daugelis prekės ženklų sukurtų talismanų pasirodė esąs galinga rinkodaros priemonė ir taip išgarsino ne vieną prekės ženklą. Prekės ženklo talismano įveiklinimas daro poveikį vartotojų lojalumui ir produkto išskirtinumui (Pairoa, 2016). Prekės ženklo talismano esmė – ne gražiai atrodyti, o perteikti produkto prasmę, pasakyti nešamą žinutę susijusią su produktu arba organizacija. Kadangi pats produktas savaime negali kalbėti, organizacija turi ieškoti kas galėtų tai padaryti. Taip pat prekės ženklo talismanai gali veikti kaip produkto kokybės tvirtintojai, tarsi gyvos asmenybės (panašiai kaip ambasadoriai), kurie papasakoja visus produkto privalumus (Malik, 2014). Prekės ženklo talismanai dažnai naudojami ir greito vartojimo produktų reklamai. Čia daugiausiai dėmesys kreipiamas į vaikus, kurie lengviau pasiduoda įtakai ir akimirksniu susidomi produktu kurį reklamuoja kalbantis gyvūnas, išgalvotas personažas. Tai tarsi tampa jų bendryste. Vis dėl to trūksta moksliškai pagrįsto modelio, kuris atskleistų talismano įveiklinimo naudą prekės ženklo žinomumui, kurio tikslinė auditorija yra ne vaikai, o suaugusieji. Darbo tyrimo problema: Kaip prekės ženklų talismano įveiklinimu pagerinti prekės ženklo žinomumą? Darbo objektas: Prekės ženklo talismanas. Tikslas: Prekės ženklų talismano įveiklinimu pagerinti prekės ženklo žinomumą. Informacijos šaltiniai. Darbe naudojami informacijos šaltiniai yra: mokslo monografijos, recenzuojami moksliniai straipsniai.Tyrimo metodas: kokybinis tyrimas – giluminis interviu su UAB "Fazer Lietuva" asortimento vystymo specialiste, išsiaiškinant "Gardėsis" prekės ženklo žinomumo lygį rinkoje, įmonės vertybes, nešamą reklaminę žinutę, tikslinę auditoriją bei reklamos siekius ir prekės ženklo talismano galimą vizualizacija. Taip pat giluminis interviu su nustatytas "Gardėsis" prekės ženklo fokus grupe (12-15 interviu internetu) norint išsiaiškinti, kokios rolės, bruožų, charakterio bei išvaizdos turėtų būti duonos prekės ženklo talismanas, kurį įveiklinus, pagerintų prekės ženklo žinomumą. Gautų atsakymų lyginimas, nuostatų, vertybių, tikslų vertinimas. [Iš Įvado]
ENIn a market saturated with competition and competitors, there has been much discussion about how to present the features and concept of a mascot who is a cartoon character. Many mascots created by brands have proven to be a powerful marketing tool and have made many brands famous. Branding a mascot affects consumer loyalty and product exclusivity. Brand mascots are also often used to promote fast-moving products. The focus here is on children who are more likely to give in to influence and instantly become interested in a product advertised by a talking animal, a fictional character. It’s like becoming their communion. Still, there is a lack of a science-based model that would reveal the benefits of branding a mascot for brand awareness that targets adults rather than children. Therefore, in the first study, an in-depth interview was conducted with the representative of the brand "Gardėsis" and the key indicators, values, issues and target audience of the products were clarified. The second study also included an in - depth interview with the already identified target audience (Gardėsis) (focus group) and discussed their attitudes as consumers towards the brand, formalizing how the brand mascot could look and feel. The obtained results showed what is most important to pay attention to in order to overcome the mascot of the brand "Gardėsis", which would increase the brand awareness. [From the publication]