Politinis lyderis kaip reklaminis veidas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Politinis lyderis kaip reklaminis veidas
Alternative Title:
Political leader as spokesperson of an election campaign
Keywords:
LT
Medijos / Media; Reklama / Advertising; Politika / Politics.
Summary / Abstract:

LTPolitinė lyderystė ir su ja susijusi problematika nėra mokslininkų dėmesio nesulaukiantis fenomenas, jis ilgai ir plačiai nagrinėtas iš įvairių skirtingų mokslinių disciplinų perspektyvų. Ne išimtis ir politinio lyderio reikšmė rinkimų rezultatams, tačiau šis klausimas ypatingai aktualizuotas dėl pastarąjį dešimtmetį matomų tendencijų, kai rinkiminės kampanijos vis labiau personalizuojamos (Kavaliauskaitė, 2014). Tokių reklaminių kampanijų centrine ašimi tapo politinis lyderis ar individualūs kandidatai, o ir naujųjų medijų pasitelkimas politinės reklamos sklaidos kanalais sukūrė kokybiškai naują įvaizdžio formavimo ir įtakos darymo organizavimo poreikį, kai rinkiminė kampanija kuriama pritaikius ne tik pagrindinius marketingo principus, bet ir naujausias jo tendencijas (Anstead, 2017). Išaugusi politinė konkurencija, medijų išsivystymas ir dėl to atsiradusios naujos galimybės padidinti visuomenės įsitraukimą į viešąjį gyvenimą iššaukė ir politinės organizacijos strateginės komunikacijos poreikį, kur politinė vizija, rinkiminė programa ar kliovimasis socialinių skirčių atstovavimu nebėra savaime pakankamos paveikti rinkėjų nuomonę ir užsitikrinti jų balsus per rinkimus. Prisitaikymas prie naujų procesų lėmė orientaciją į profesionalumą, marketingo principų pritaikymą siekiant sėkmingesnio pasirodymo rinkimuose. Pasak J. Stromback ir L. W. Nord (2015), politinės partijos ar kandidatai, prisitaikę veikti rinkos sąlygomis, turi didžiausią tikimybę laimėti rinkimus.Nors partijos lyderis nėra vienintelis ar esminis dėmuo, lemiantis sėkmę rinkimuose, tačiau jis yra vienas pirminių organizacijos reprezentantų, išreiškiančių ideologinę-vertybinę partijos ar judėjimo orientaciją, juo remiantis kuriamos asociacijos ir jis yra skiriamasis ženklas, leidžiantis rinkėjams tapatintis ir atskleidžiantis išskirtinumą konkurentų tarpe. Politinis lyderis ar kandidatas yra rinkiminės kampanijos reklaminis veidas ir viena pagrindinių verčių, siūlomų rinkėjams. Tad nagrinėjama problema yra: kokie politinio judėjimo lyderio kaip reklamos veido bruožai lemia sėkmingesnį dalyvavimo politiniuose rinkimuose rezultatą. Šiame straipsnyje tyrinėjamas objektas – reklamos veido bruožai, būdingi rinkimuose dalyvaujantiems politinių judėjimų lyderiams, keliamas tikslas yra nustatyti reklamos veido bruožus, galinčius paveikti politinio judėjimo lyderio dalyvavimą rinkimuose. Tikslui pasiekti pasirinkti su nagrinėjama problematika susijusios mokslinės literatūros, teorijos šaltinių analizė ir sintezė, naudojamas analitinis - aprašomasis metodas. [Iš Įvado]

ENChanges in society and development of media and technology have conditioned qualitatively new political participation where political competitiveness has become individualized and political representation has been influenced by multilayered personalization processes. These processes have increased the significance of the role a political leader plays and have also actualized the importance of image and charismatic leadership in the context of political advertising. As a result, political leadership, also defined as a combination of the party or independent leader image and campaign promise personified by the election participant, has become the subject of trade in political election. The election participant becomes both the spokesperson and centre of the whole campaign, enabling effective distinction between the opponents. Theoretical model of effective political advertising based on the spokesperson of a campaign encompasses political leadership characteristics that are expected by the electorate and are communicated during the whole election campaign using political advertising. This information is perceived and interpreted by the voters, consequently influencing their decision in the election. The effectiveness is measured using AIDA model at every stage of the theoretical model. [From the publication]

DOI:
10.7220/2538-6778.2020.23
ISSN:
1822-6736; 2538-6778
Related Publications:
Alternatyvus pilietinis ugdymas ir socialinė propaganda / Gintautas Mažeikis. Problemos. 2006, Priedas, p. 55-71.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/103069
Updated:
2023-12-06 15:22:26
Metrics:
Views: 12    Downloads: 1
Export: