Design thinking metodologijos taikymo marketinge tyrimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Design thinking metodologijos taikymo marketinge tyrimas
Alternative Title:
Research of the application of design thinking in marketing
Keywords:
LT
Inovacijos / Innovations; Rinka. Rinkodara / Market. Marketing; Vartotojai / Consumers.
Summary / Abstract:

LTVisuomenės socialinėje ir ekonominėje raidoje vykstantys procesai nuolat sudėtingėja, todėl verslo sektorius susiduria su problema, kaip savo klientams pasiūlyti vis didesnes vertes, kuriant naujus produktus ar paslaugas, atitinkančias esminius vartotojų poreikius. Marketingo sričių atstovams darosi vis svarbiau suprasti, kas šiandieniniams vartotojams teikia didžiausią vertę, kuria organizacijos išskirtinumą ir išlaiko žmonių dėmesį. Šiame kontekste neužtenka tradicinių rinkodaros strategijos priemonių, todėl nagrinėjant naująją rinkos dinamiką tampa svarbu ieškoti būdų, kaip prisitaikyti prie verslo aplinkos ir suprasti besikeičiančius rinkos poreikius. Šiems adaptaciniams iššūkiams ieškant sprendinių, dėmesys krypsta į Design thinking metodologiją. Brown (2008) Design thinking apibrėžia kaip "metodologiją, į kurią įeina visas inovacijų veiklos spektras ir į žmogų orientuotas dizaino etosas" (p.1). Naujausiuose moksliniuose darbuose vis plačiau nagrinėjama Design thinking metodologija Jungtinėse Amerikos Valstijose jau skaičiuoja dešimtmečius, o didžiosios kompanijos, tokios kaip Apple, Google, General Electric, Samsung, Coca-Cola, Proctor & Gamble, Lego, IBM savo marketingo veiklose jau ilgą laiką taiko pagrindinius Design thinking metodologijos principus ir tokiu būdu kuria išskirtines kampanijas, pritraukiančias bei išlaikančias ne tik savo tiesioginių vartotojų, bet ir viso pasaulio dėmesį. Tampa aktualu sužinoti, kaip Lietuvoje Design thinking metodologiją žino ir taiko marketingo funkcijas atliekantys asmenys, kuriose veiklos srityse ši metodologija yra taikoma dažniausiai, kokios jos pagrindinės naudos, kokios netaikymo priežastys bei su kokiais iššūkiais susiduria ją taikantys asmenys. [Iš Įvado]

ENThe processes taking place in the socio-economic development of a society are constantly becoming more complex and the business sector faces the challenge of offering its customers ever-increasing value by developing new products or services that could meet its customers’ needs. It is becoming increasingly important for marketers to understand what provides the greatest value to today’s consumers, creates organizational uniqueness and keeps people’s attention. In this context, traditional marketing strategy tools are becoming insufficient and it is important to find ways to adapt to the changing needs of the market. In finding solutions to these adaptive challenges, the focus shifts to the Design thinking methodology. It becomes relevant to find out how Design thinking is known and applied in the Lithuanian marketing context - in which areas of activity this methodology is applied most often, what are the main benefits and what challenges and problems are faced by the people working with it in the marketing sector. [From the publication]

DOI:
10.7220/2538-6778.2020.23
ISSN:
1822-6736; 2538-6778
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/102997
Updated:
2023-12-06 15:16:33
Metrics:
Views: 9    Downloads: 1
Export: