LTKlimato kaita suprantama kaip neatidėliotinų sprendimų ir plataus masto visuomenės įsitraukimo reikalaujantis dalykas. Klimatui neutrali visuomenė yra tai, ko ypač siekia Europos Sąjungos ir kitos pasaulio šalys. Iš pirmo žvilgsnio didžioji dalis šių šalių visuomenių narių pritaria ar yra linkę pritarti neutralumo klimatui idėjai. Ši idėja įprasminama tinkamu atliekų rūšiavimu, jų tolesniu panaudojimu, remiantis žiedinės ekonomikos principais, negalimų toliau panaudoti atliekų pavertimu energija, energijos taupymu, atsakingu, pakankamu vartojimu ir panašiais veiksmais. Vis dėlto, daugelyje šalių matoma ta pati tendencija, kad visuomenės nariai nėra linkę proaktyviai ir dideliu mastu įsitraukti į klimatui neutralios idėjos įveiklinimą. Tyrimai rodo, kad gana dažnai proaktyviam įsitraukimui trukdo per menkas idėjos supratimas ir sąmoningo priimtinumo trūkumas. Šiuolaikinė rinkodara vis dažniau siūlo taikyti istorijų pasakojimo sprendimą ir tokiu būdu ne tik edukuoti, bet ir suteikti žinių, supratimo, priimtinumo dalijimąsi su kitais visuomenės nariais. Taip galėtų būti padidintas idėjos priimtinumas, o vėliau ir palengvinama idėjos sklaida. Tačiau vienareikšmiškai teigti, kad taip ir atsitiktų, nėra paprasta, nes tyrimų šioje srityje, ypač susijusių su energetika, nėra gausu. Todėl šiame straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas - nustatyti, kas pasitelkiant istorijų pasakojimą yra svarbu, didinant neutralumo klimatui priimtinumą. Tikslui pasiekti pasi rinkta kokybinė tyrimo prieiga. Tai lėmė siekis įvairialypiai atskleisti fenomeną, potencialias sąsajas tarp fenomeno ir kitų tiriamų kintamųjų bei suformuluoti įžvalgas ir tolesnes tyrimų kryptis. Tyrimo metu derinti keli metodai: pusiau struktūruoto interviu metodas, renkant duomenis iš ekspertų ir vėliau visuomenės atstovų.bei atvejų studijos, pasitelkiant turinio analizę. Tyrimo rezultatų analizė leidžia teigti, jog istorijų pasakojimas galėtų būti veiksmingas, didinant neutralumo klimatui priimtinumą visuomenėje. Per istorijų pasakojimą yra perteikiamos neutralumo klimatui idėjos, įveiklinant emocijas, empatiją, vienijančias vertybes. Taigi, yra sukuriamas ilgalaikis santykis tarp istorijų pasakojimu perteikiamų idėjų ir visuomenės, nes kur kas paprasčiau įveikiamas nepasitikėjimas, suteikiamos žinios ir perduodama esminė neutralumo klimatui priimtinumą didinanti žinutė. Tai sudaro pagrįstą prielaidą tikėtis, kad istorijų pasakojimas gali ne tik padidinti neutralumo klimatui priimtinumą, bet ir užtikrinti šio poveikio ilgalaikiškumą. Raktažodžiai: energetikos sektorius, klimatui neutrali visuomenė, klimato kaita, istorijų pasakojimas, rūšiavimas. [Iš leidinio]
ENClimate change is seen as a matter of urgently needed decisions and broad public involvement. A climateneutral society is what the European Union and other developed countries are striving for. At first glance, most members of societies in these countries support or tend to support the idea of climate neutrality. The latter idea can be reached by proper sorting of waste, its further use thus meeting the principles of circular economy, conversion of waste that cannot be reused into energy, energy saving, responsible and sufficient consumption, and similar actions. However, the trend when members of society are reluctant to engage, proactively and to a large extent, in the pursuit of a climateneutral idea is common to many countries. Research shows that quite often proactive involvement is hampered by a lack of understanding of this idea and a lack of conscious acceptance. Modern marketing supports storytelling. Therefore, it is a way to educate, provide knowledge, understanding, acceptance, and share the same idea of being climateneutral with other members of society. This could increase the acceptability of the idea and facilitate its dissemination at a later time. However, there is a lack of scientific evidence to state this as there is not much research in this area, especially in the field of energy. Therefore, the aim of the study is to determine the important issues in increasing the acceptability of a climateneutral society through storytelling.The approach of qualitative research was chosen to achieve the aim. This was due to the desire to display, in various ways, the phenomenon as such, the potential links between the phenomenon and other variables studied, and to formulate insights and further research directions. An analysis of the results of the study suggests that storytelling could be effective in increasing the acceptability of climate neutrality in society. With the help of storytelling, the acceptance of ideas of climate neutrality can be effectively raised by employing positive emotions, empathy, and certain determined values. Storytelling is a way to establish longterm positive attitudes toward the ideas of a climateneutral society, as it is much easier to overcome mistrust, provide knowledge and convey a key message. Research has also shown that the use of storytelling can be a more effective tool than conventional informational or actionpromoting advertising. This leads to the assumption that it is reasonable to expect that storytelling can both increase the acceptability of a climateneutral society and ensure that this effect will be longlasting. Keywords: energy sector, climateneutral society, climate change, storytelling, recycling. [From the publication]