Conservation of banners with double-sided oil paintings: an experiment on the assembly of separately restored pieces

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Conservation of banners with double-sided oil paintings: an experiment on the assembly of separately restored pieces
Alternative Title:
Vėliavų su dvipuse aliejine tapyba restauravimas: atskirai restauruotų kūrinių integravimo eksperimentas
In the Journal:
Acta Academiae Artium Vilnensis [AAAV], 2023, t. 108, Dailės ir architektūros restauratorių rengimas Europoje, p. 34-54
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTRestauruojant vėliavas su dvipuse aliejine tapyba, visada susiduriama su tekstilinės dalies ir tapybos kūrinio, kuris nebėra įtemptas ant porėmio, integravimo problema. Muziejams sprendžiant mažų saugyklos erdvių ir tinkamų sąlygų jose palaikymo problemas, vėliavų su aliejine tapyba saugojimui kyla pavojus. Šiame straipsnyje pristatomas eksperimentas, atliktas Vilniaus dailės akademijoje per magistrantūros studijas konservuojant bažnytinę vėliavą su dvipusiu aliejiniu paveikslu „Švč. M. Marijos ėmimas į dangų / Angelas sargas“ iš Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus kolekcijos. Eksperimento tikslas – atrasti netradicinį metodą galimiems objekto pažeidimams sustabdyti muziejaus saugyklose baigus restauravimo procesus ir atsakyti į klausimą, ar kuris nors iš tokių metodų yra tinkamas restauruotoms dvipusės aliejinės tapybos ir tekstilės dalims integruoti. Atliekant eksperimentą buvo išbandyti trys skirtingi vėliavos su dvipuse aliejine tapyba eksponavimo ir saugojimo būdai. Kiekvienam metodui buvo parengtos naujos dvipusės aliejinės tapybos ir vilnonės tekstilės dalys. Pirmasis bandymas – Pier Franco Nicola pasiūlymas, kaip įtempti dvipusės tapybos dalį, standartiškai ją pritaikant tekstilės vėliavai. Antrasis bandymas buvo atliktas remiantis pirminiu Eugenie Knight pasiūlymu, pateiktu per internetinį seminarą „Dvipusių paveikslų struktūrinis apdorojimas“, o trečiasis bandymas buvo pagrįstas prof. Audronės Petroševičiūtės pasiūlymu. Pirmasis eksperimentas yra lengvai pritaikomas, leidžia lengvai ištempti paveikslą ir yra geras sprendimas siekiant paskirstyti paveikslo svorį. Antrasis eksperimentas paremtas spyruoklių sistema ir yra tinkamas, kai reikia keisti laikymo sąlygas. Visa konstrukcija yra kilnojama ir matoma iš abiejų pusių, tačiau netinka trapiems vėliavų audiniams.Trečiajame eksperimente paveikslas tvirtinamas vilnonės tekstilės dalyje, naudojant lengvą šilko krepeliną, kuris leidžia matyti paveikslą iš abiejų pusių ir apsaugo nuo pažeidimo tapybos pakraščius. Vienintelis trūkumas yra gravitacijos jėga, veikianti paveikslą; ją galima lengvai išsklaidyti naudojant nedidelius magnetus. Reikšminiai žodžiai: vėliava, aliejinė tapyba, restauracija, eksperimentas, eksponavimas, saugojimas.

ENThe conservation of banners with double-sided oil paintings has always faced the problem of integrating the textile part and the painting, which can no longer be solved. Either the conservation or the preservation method has to preserve the banner and the painting from further deterioration. There are very few publications on the conservation of church banners with oil paintings that highlight the main problems encountered in the conservation of these ecclesiastical objects. Most articles present the conservation of flags or painted flags, but there is no mention of the experimental aspect. There are even fewer articles on experiments with materials for the restoration of church banners. As museums deal with the problems of small storage and maintenance, the preservation of banners with oil paintings is at risk. This article presents an experiment carried out during my master’s studies at Vilnius Academy of Arts in the conservation of a church banner with the double-sided oil painting "Assumption of Mary/Guardian Angel" at the Lithuanian National Museum of Art. The experiment tested three different ways of displaying/preserving the banner with a double-sided oil painting. Keywords: banner, oil painting, restoration, experiment, displaying, storing.

DOI:
10.37522/aaav.108.2023.148
ISSN:
1392-0316; 2783-6843
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/100802
Updated:
2023-05-02 22:15:11
Metrics:
Views: 26    Downloads: 3
Export: