Interaktional-soziolinguistische analyse der dynamik von macht und solidarität in deutsch-litauischen geschäftsverhandlungen

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Vokiečių kalba / German
Title:
Interaktional-soziolinguistische analyse der dynamik von macht und solidarität in deutsch-litauischen geschäftsverhandlungen
Alternative Title:
Interakcinė-sociolingvistinė galios ir solidarumo dinamikos vokiečių– lietuvių verslo derybose analizė
In the Journal:
Darnioji daugiakalbystė [Sustainable Multilingualism]. 2022, 21, p. 249-275
Keywords:
LT
Daugiakalbystė / Multilingualism; Komunikacija / Communication; Pedagogika / Pedagogy; Užsienio kalbų mokymas / Foreign language teaching; Verslas / Business; Vokiečių kalba / German language.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamos vokiečių–lietuvių verslo derybos anglų kalba, daugiausia dėmesio skiriant galios ir solidarumo dinamikos klausimams (Tannen, 1993, 1995), realizuojamiems per įvairias mandagumo strategijas (Brown ir Levinson, 1987). Vertinant garso medžiagą ir nustatant pokalbio tipą kaip „verslo derybos“, buvo daroma prielaida, kad tai yra komunikacinė situacija, kurioje dalyviai nori susitarti remdamiesi skirtingais arba vienodais tikslais (Wagner, 1995). Pirmajame analizės etape buvo atrinktos pokalbių ištraukos aiškinantis, kokio tikslo siekia dalyviai. Kitame etape tirta, kokias mandagumo strategijas naudoja dalyviai, siekiant nustatyti, kaip galios ir solidarumo dinamika kyla lokaliai ir kokius ketinimus tokiu būdu įgyvendina dalyviai arba kokiam ypatingam tikslui tarnauja lokali dinamika bendrojo diskusijos tikslo fone. Pavyzdinėje analizėje remiamasi Gumperzo, Browno ir Levinsono bei Tannen teorinėmis-metodologinėmis prieigomis, pagal kurias ypatinga reikšmė teikiama tyrimams, kuriuose mandagumo strategijos nagrinėjamos galios ir solidarumo dinamikos susidarymo institucinėje sąveikoje atžvilgiu, ypač pokalbių analizės požiūriu (Kulbajeva, 2020; Zhuang ir Huang, 2020). Analizės rezultatai galėtų būti naudingi besimokantiesiems ir užsienio kalbos mokytojams, ypač jei jie domisi tarpkultūrine verslo komunikacija bei kalbos mokymu specifiniais tikslais ir nori dirbti su autentiška medžiaga. Pagrindinės sąvokos: verslo komunikacija; verslo derybos; interakcinė sociolingvistika; dinamika; galia; solidarumas; mandagumo strategijos; kalbos mokymas specifiniais tikslais. [Iš leidinio]

ENThe article analyses German-Lithuanian business negotiations in the English language, focusing on questions of the dynamics of power and solidarity (Tannen, 1993, 1995), realized through various politeness strategies (Brown & Levinson, 1987). In the evaluation of the audio material and the determination of the type of conversation as “business negotiation”, it has been assumed that this is a communication situation in which the participants want to make an agreement based on different or identical objectives (Wagner, 1995). In the first phase of the analysis, the excerpts of the discussions were selected to determine which goal is being pursued by the participants. In the next phase, the politeness strategies used by the participants are explained to determine how the dynamics of power and solidarity arise locally and which intentions are thereby realized by the participants or what special purpose the local dynamics serve against the background of the general discussion goal. The exemplary analysis refers to the theoretical-methodological approaches of Gumperz, Brown, and Levinson as well as Tannen, whereby special importance is given to the studies that deal with the politeness strategies with regard to the generation of the dynamics of power and solidarity in institutional interaction, especially from the point of view of conversational analysis (Kulbayeva, 2020; Zhuang & Huang, 2020). The results of the analysis could be helpful for learners and teachers of a foreign language, especially if they are interested in intercultural business communication and teaching language for specific purposes and want to deal with authentic material. Keywords: business communication; business negotiation; interactional sociolinguistics; dynamics; power; solidarity; politeness strategies; language teaching for specific purposes. [From the publication]

DOI:
10.2478/sm-2022-0020
ISSN:
2335-2019; 2335-2027
Related Publications:
Positive and negative politeness in spoken Lithuanian / Laura Kamandulytė-Merfeldienė, Sandra Vainilavičiūtė. Philologia Estonica Tallinnensis. 2018, 3, p. 66-94.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/100753
Updated:
2023-04-28 13:32:22
Metrics:
Views: 16    Downloads: 3
Export: