LTES direktyva 2013/34/ES priimta tam, kad sumažintų administracinę naštą smulkioms įmonėms. Perkeliant apskaitos direktyvos nuostatas į Lietuvos teisės aktus - Finansinės apskaitos įstatymą, Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymą ir Verslo apskaitos standartus, labai mažoms įmonėms sumažinta administracinė našta nustačius paprastesnius finansinės atskaitomybės sudarymo reikalavimus. 2018 m. LR Finansų ministerijos atliktame tyrime teigiama, kad numatyta nauda nebuvo pasiekta dėl teisinio reguliavimo aiškumo stokos, kuri daro įtaką finansinių ataskaitų sudarymo kokybei. Šiame tyrime visiškai nebuvo atsižvelgta į tai, kad finansinių ataskaitų formos ir reikalavimai apskaitos tvarkymui ribotos civilinės atsakomybės labai mažoms įmonėms pagal teisinę formą skiriasi. Plačios finansinių ataskaitų rinkinių pasirinkimo galimybės sukelia finansinių ataskaitų duomenų nepalyginamumą. Todėl aktualu analizuoti mažųjų bendrijų ir labai mažų įmonių finansinių ataskaitų reglamentavimą ir teikti siūlymus dėl finansinių ataskaitų turinio korekcijų ir suvienodinimo. Tyrimo tikslas: atlikti mažųjų bendrijų ir labai mažų įmonių finansinių ataskaitų reglamentavimo lyginamąją analizę. Finansinių ataskaitų modelio pagrindimui buvo panaudoti 26 labai mažų įmonių finansinių ataskaitų rinkiniai. Suvienodinus reglamentavimą ir rengiant suvienodintas ataskaitas verslas sutaupytų informacinių išteklių išlaidas, o vienodas finansinių ataskaitų turinys leistų palyginti informaciją. Rekomenduojama balanse labiau apibendrinti ilgalaikio turto ir nuosavo kapitalo straipsnius, o trumpalaikio turto straipsnius vertėtų pateikti detalizuotus. Pelno (nuostolių) ataskaitoje siūloma sąnaudas pateikti mišriu būdu: pagal pobūdį ir paskirtį, detalizuojant pardavimo savikainos straipsnį.Reikšminiai žodžiai: finansinių ataskaitų rinkinys, labai mažos įmonės, mažoji bendrija. [Iš leidinio]
ENEU Directive 2013/34/EU was adopted to reduce the administrative burden on small businesses. By transposing the provisions of the Accounting Directive into Lithuanian legislation: the Law on Financial Accounting, the Law on Corporate Financial Reporting, and the Business Accounting Standards, micro-enterprises have had their administrative burden reduced by simplified financial reporting requirements. A 2018 study by the Ministry of Finance of the Republic of Lithuania states that the intended benefits have not been achieved due to a lack of clarity in the legal framework, which affects the quality of the preparation of financial statements. This study did not take into account the fact that both: the forms of financial statements and the accounting requirements for micro-enterprises with limited liability differ according to legal form. The wide range of financial statement sets leads to the incomparability of the financial statements data. It is therefore essential to analyze the current regulation of the financial statements of small partnerships and micro-enterprises and consequently to provide recommendations for adjustments and standardization of the content of financial statements. The objective of this study is to carry out a comparative analysis of the regulatory framework for the financial statements of small partnerships and micro-enterprises.To back the development of the financial reporting model, data from the financial statement sets of 26 micro-enterprises were used. By standardizing regulation and producing standardized accounts, businesses would save on information resource costs. Furthermore, the uniform content of the financial statements would allow for the comparability of information. It is recommended that the balance sheet should be more summarised in terms of fixed assets and equity, while current assets should be presented in more detail. In the income statement, it is suggested that expenses be presented in a combined way: by type and purpose, detailing the cost of the sales item. Keywords: set of financial statements, micro-enterprises, small partnership. [From the publication]